Let us sail together

Od 1. rujna 2020. do 31. kolovoza 2022. naša škola sudjeluje u Erasmus+ K229 projektu Let us sail together. Uz našu III. gimnaziju u školskom partnerstvu sudjeluje  još pet  škola iz različitih zemalja: škola koordinator Grubbeskolan (Umea, Švedska) te škole partneri Hayrullah Kefoglu Anadolu Lisesi (Istanbul, Turska), Agrupamento de Escolas de Aveiro (Aveiro, Portugal), Horduvallaskoli (Kopavogur, Island) i 5th Piramatiko Geniko Likio Rethimnou Panepistimiou Kristis (Kreta, Grčka).

Napisale: Ana Galić i Ana Vukoja, 3.b

Sudionici projekta koji žive uz more plovit će zamišljenom digitalnom rutom i istraživati različite obale partnerskih  škola: Baltičko more, Egejsko more, Sredozemno more, Mramorno more, Jadransko more i Atlanski ocean te tražiti rješenja za zaštitu morskog okoliša, producirajući konkretne prijedloge i rezultate na temelju znanstvenih istraživanja korištenjem vještina 21. stoljeća i digitalnih kompetencija.

Problematika koju projekt obrađuje je sljedeća : naša mora ugrožena su zbog zagađenja,  morskog otpada,  nezakonitog ribolova i klimatskih promjena. Projektne aktivnosti usmjerene su stoga na pronalazak i primjenu konkretnih postupaka i rezultata za zaštitu naših mora i oceana, ekosustava i njihove biološke raznolikosti, slijedeći EU strategiju Marine Strategy Framework Directive.

Zajednički cilj je podići svijest sudionika o morskom okolišu, promicati razvoj različitih ključnih vještina, promijeniti ponašanje prema okolišu te motivirati sudionike da svoje znanje podijele sa širom zajednicom. U skladu s tim 22. ožujka u sklopu projekta prigodno je obilježen i Međunarodni dan voda. Kratak video na tu temu dostupan je na službenoj Facebook stranici.

https://fb.watch/5nPTxObtSK/

U projektu je planirano održati šest mobilnosti, u svakoj državi članici projekta po jedna.  Mobilnosti  su  susreti učenika i nastavnika u trajanju od pet dana. U projektu se nazivaju Learning/Teaching/Training activities (LTT) i na njima se odvijaju brojne edukativne aktivnosti. Na svakoj mobilnosti obrađivat će se jedna glavna tema:

CLIMATE  CHANGE  AND GLOBAL  WARMING, Švedska

CO2  EMISSION  AND  GREENHOUSE   EFFECT, Hrvatska

 MARINE PROTECTED AREAS VS COASTAL AND MARINE TOURISM AND 3D ART, Portugal

ACHIEVING SUSTAINABILITY TOWARDS OCEAN PROTECTION, Island

MARITIME SAFETY AND  POLLUTION, Grčka

FINAL MEETING –OCEANS DAY  CARNIVAL AND  DIGITAL EXHIBITION, Turska

Svoja iskustva o radu na projektu ispričali su učenici 2.a razreda:

      Svi zadatci koje smo do sada napravili bili su izrazito zanimljivi i poučni, ali su dolazili i s određenim preprekama koje smo uspješno savladali. Zbog pandemije nam je rad bio otežan pa smo međusobnu komunikaciju prenijeli u aplikaciju WhatsApp. Uređivanje videa bio je zahtjevniji dio zadatka. Iako nimalo jednostavno, bilo je vrlo interesantno jer smo uočili mnoge sličnosti, ali i razlike među šest država sudionica projekta. Radom na videu uspjeli smo poboljšati vještine snalaženja u različitim digitalnim alatima.

U projektu je planirano održati šest mobilnosti u svakoj zemlji sudionici no zbog okolnosti pandemije  mobilnosti su prenesene na online platformu eTwinning.

Dio projekta bio je i CODEWEEK kada smo bili u mogućnosti projekt povezati s nastavom informatike smišljajući razne matematičke igre u Pythonu te podijeliti naše iskustvo preko fotografija s učenicima drugih zemalja.

Rad na istraživanju apsorpcije i emisije CO2 bio je povezan sa znanjem iz fizike, informatike i drugih prirodnih predmeta. Uložilo se puno vremena na proučavanje, sastavljanje i rad Arduino senzora. U radu nam je pomogla prof. Nela Dželalija, a rezultate još iščekujemo jer se i dalje prikupljaju.

Izrada loga i prezentacija također je bila jedna od aktivnosti. Za izradu loga, trebali smo spojiti zastave država, slogan i bilo što što ima veze s morem i oceanima. Napraviti prezentaciju o gradu Splitu bio je vrlo zanimljiv zadatak. Trebalo nam je vremena za osmisliti kako najbolje predstaviti sve ljepote i posebnosti našeg grada bez ubacivanja nepotrebnih detalja. Izrada prezentacije o školi također je bila interesantna. Škola je predstavljena ne samo uspjesima već i brojnim aktivnostima koje provodimo: obilježavanje Maškara i Valentinova, Erasmus+ projekti, ekskurzije… Pokazali smo da školu ne čini samo učenje, testovi i natjecanja nego zabava i druženje, odnosno stvaranje prijateljstava. Napravili smo ukupno četiri prezentacije pomoću web alata Genially. Temeljne aktivnosti projekta su učenje na primjerima iz prakse, praktične i međupredmetne aktivnosti, vršnjačko učenje, treninzi u vanjskim uvjetima, timske radionice, laboratorijske analize, terenske studije, prezentacije, stručna predavanja i suradnja sa sveučilištima.

Sretni smo što imamo priliku sudjelovati u Erasmus+ projektu, širiti vidike i znanje te stjecati nova iskustva.

Konačni rezultati projekta bit će predstavljeni široj zajednici zajedničkim proizvodima kao što su proširena multimedijalna knjiga s digitalnim pristupom sadržaju pomoću QR kodova, digitalna izložba te tematski javni oglasi. Promocija zaštite morskog okoliša u budućnosti koristit će se kao održivi materijal za nastavnike, a moći će se prilagoditi i nastavi kao nastavni materijal.

Naposljetku, naši će učenici biti senzibilizirani građani Europe koji će osvijestiti važnost brige za očuvanje okoliša i borbe protiv zagađenja mora i oceana.

Učenici sudionici projekta u prostoru škole osmislili su student corner i predstavili projekt  drugim učenicima škole.

Video koji predstavlja projekt sa svim informacijama:  zemljama sudionicama, školama, gradovima, glavnim temama projekta i rezultatima projekta dostupan je na  dva linka

Komentiraj prvi

Ostavi komentar

Your email address will not be published.


*